MENÜ

MANDALA  
MozgásStúdió
és Biobolt   
B.örs,Lévai u.29. T:20/9713939
Nyitva:H-P 08-19h+órarend szerint 

 

 

BABA-MAMA JÓGA 

mom-and-baby-yoga.jpg

BIRTHLIGHT BABA – MAMA JÓGA

Szintén Dr. Francoise Barbira Freedmann által létrehozott Birthlight módszer része.

Finom, és egymásra odafigyelő együttmozgás. A várandósság alatt kialakult szeretetközösség tovább erősíthető a jóga gyakorlásával, és még bensőségesebbé teheti anya és gyermeke közötti köteléket. Megfigyelések bizonyították, hogy a jógás babák sokkal nyugodtabbak, mosolygósabbak és nyitottabbak, mint más gyermekek.

Tudnivalók a foglalkozásról

Már 6 hetes kortól lehet jönni. Az órákon mindent a baba igénye határoz meg. Bármikor meg lehet etetni, majd utána vissza lehet térni az óra menetébeAmit célszerű magaddal hozni: kis pokróc, pléd a babád alá, mert a jóga a földön történik, textilpelenka, játék, innivaló mindkettőtöknek. A csoportba bármikor be lehet kapcsolódni.

A baba – mama jóga áldásos hatása:

  • A gyakorlatok közben az egyik kézből a másikba átvett baba az érintések által kellemes, nyugtató masszázsban részesül, és a baba együtt mozog az anyukájával
  • Kedvezően befolyásolja a test – szellem – lélek harmóniáját
  • Pozitívan befolyásolja az esetleges energiadeficitet
  • Segít a mamáknak a szülés utáni minél hamarabbi regenerálódásban, mind fizikai, mind mentális szinten
  • Segíti a csecsemő fejlődését, kedvezően befolyásolja az idegrendszer érését, és a mozgásérzékelést
  • Erősíti a kötődést
  • Fejleszti a baba egyensúlyérzékét, és a háromdimenziós térérzékelését
  • A minél hamarabbi jógázás elkezdése segít elkerülni a szülés utáni depresszió kialakulását

Korcsoportok:

6 hetes kortól 13 hónapos korig – Kisbabás jóga

10 hónapostól 24 hónapos korig- Nagybabás jóga

A foglalkozások időtartalma:

  1. Kisbabás jóga: 90 perces
  2. Nagybabás jóga: 60 perces

Kinek ajánlott: minden babának, édesanyjával, vagy édesapjával együtt, abban az esetben is, ha előtte soha nem jógáztak

Milyen idős kortól lehet elkezdeni: már 6 hetes kortól lehet jönni baba - mama jógára

Mi történik a kisbabás jógafoglalkozáson:

  • Babamasszírozás, bemelegítésként
  • Mamák bemelegítése
  • Légző gyakorlatok
  • Álló, ülő, egyensúlyozó gyakorlatok
  • Röptetés, csúsztatások, görgetés, csípőgyakorlatok stb.
  • Helyes állás, emelés, hintázás
  • Relaxáció (Jóga nidra)
  • Gátizom torna
  • Éneklés, mondókázás a gyakorlatokhoz kötve

Mi történik a nagybabás jógafoglalkozáson:

  • Itt már nincs babamasszírozás, hagyjuk, had fedezzék fel környezetüket, biztonságos közegben
  • Mamák bemelegítése
  • Több önálló jóga gyakorlatok a mamáknak
  • Álló, ülő, egyensúlyozó gyakorlatok
  • Légző gyakorlatok
  • Relaxáció (Jóga nidra)
  • Gátizom torna
  • Éneklés, mondókázás, a gyakorlatokhoz kötve 

KISMAMA JÓGA 

A kismama jóga segít abban, hogy a várandósság és a gyermek kihordása

a lehető legkellemesebb legyen, s már a kezdet kezdetétől pozitív körülményeket biztosít a születendő baba számára.

Javítja a testtartást, ezzel elősegítve, hogy a baba a megfelelő, optimális szülési pozícióba kerüljön a méhen belül, illetve a szülésre előkészítő módon erősíti és teszi rugalmasabbá a kismama testét.

prenatal-yoga.jpg

 

A jógagyakorlatok segítik a lélek ráhangolódását az új helyzetre, felkészítik a testet a változásokra. A jóga biztosítja a kismama számára azt a nyugodt erőt és belső egyensúlyt, ami lehetővé teszi, hogy leküzdje az előtte álló kihívásokat. A jó közérzet és az elégedettség érzése átterjed a babára, az apukára és a család többi tagjára is.

 

A jógagyakorlás fejleszti a tudatosságot, a vizualizációs készséget, ami nagymértében segíti a személyes fejlődést - nemcsak a miénket, hanem a születendő gyermekünkét is.

Az anya és a baba közötti harmónia már az anyaméhben kialakul.

 

Az újszülött mozgása gyorsabban fejlődik, intelligensebb lesz, és mivel már az anyaméhben megtanult relaxálni, könnyebben kezeli majd a stressz helyzeteket.

A kismamajógát a 14. héttől lehet elkezdeni egészséges várandósságnál. Számos problémát képes megelőzni, vagy enyhíteni olyan kellemetlenségeket, mint pl. émelygés, derékfájás, izomgörcs, isiász, ödéma, elhízás, petyhüdt bőr, visszértágulat kialakulása.

A kismamajóga óra intimtornát is tartalmaz, melynek célja, hogy megtanuljuk felismerni, elkülöníteni és aktiválni a gátizomzatot, hogy majd szülés közben képesek legyünk ellazítani, így könnyebb lesz a babának a kijutás. Rendszeres gyakorlással megelőzhető az inkontinencia, az aranyér, a kismedencei szervek süllyedése, a szülés során elkerülhető a szükségtelen gátmetszés, a gátrepedés, gyorsabb a regeneráció.

A relaxáció, a légzőgyakorlatok és a meditáció segítséget nyújtanak abban, hogy a várandósságot és a szülést nagyobb önbizalommal és nyugalommal tudjuk megélni, felfedezve, és tudatosítva önmagunkban a bennünk lévő ösztönös tudást, belső erőt.  

Várunk minden várandós kismamát erre a hasznos kikapcsolódásra, baba-mama közti harmónia teremtésre. 

Gál-Benedek Mária - Birthlight kismamajóga és babásjóga oktató, Kundalini jóga oktató

 

 

Asztali nézet